Müük ja Tehnilised küsimused
Helista meile: +372 5668 1714

Kuidas pikendada (Midas) heliseadmete oodatavat eluiga?

Kuidas pikendada (Midas) heliseadmete oodatavat eluiga?
Midas M32 Live
Midas M32 Live

€3 290,00

Kui autode, masinate ja muude seadmete puhul on selge, et neid on vaja hooldada, siis heli- ja valgustehnika puhul kipub see tihti ununema või ei tulda lihtsalt selle peale.


Miks on vaja helitehnikat hooldada ja mis juhtub kui seda ei tee?


Oma töös puutun tihti kokku heliseadmete hoolduse ja remondiga ning tuleb tunnistada, et suures osas nende töös tekkinud tõrgete põhjustes on süüdi ebapiisav hooldus. Õnneks on viimastel aastatel turule jõudnud omajagu tehnikat, mis on sisuliselt kasutaja jaoks hooldusvabad, kuid on palju ka neid, mille regulaarne hooldus on hädavajalik. Hooldusvabad on näiteks mõningad aktiivkõlarid, mille võimendimooduli jahutus on lahendatud konvektsiooni teel, ehk neil puudub ventilaator. Kuna tegemist on suletud süsteemiga, pole kasutajal peale hoolsa limiter indikaatortule jälgimise eriti midagi teha. Lisaks neile on hulgaliselt seadmeid, mille oodatav eluiga on otses seoses kasutaja korrapärase hooldusharjumusega - näiteks võimendid. Kaasaegsed võimendid on kompaktsed ja nende suured väljundvõimsused kompavad elektroonikakomponentide tolerantsipiire. Ettenähtud piirides töötamiseks vajavad sellised seadmed head jahutust, mis omakorda eeldab puhtust. Puhtuse tagamiseks on paljud tootjad lisanud õhutuskanalite kergesti ligipääsetavatesse osadesse filtreid, mille ülesandeks on õhuvooluga liikuvaid tolmuosakesi seadmete sisemusest eemale hoida. Eriti hoolsad peaksid olema tolmustes tingimistes töötavate seademete omanikud. Praktika näitab, et sedalaadi filtrid vajavad teatud perioodil isegi iganädalast puhastamist. Ummistunud filtrid kaotavad oma efektiivsuse ning seadmesse sattunud tolm võib paremal juhul lõppeda termokaitsme rakendumisega, kuid samuti võib see kaasa tuua suuri kulutusi nõudva remondi, juhul kui trükkplaadile kogunenud tolm kogub endasse piisaval hulgal niiskust. Näiteks varajastel hommikutundidel ning eriti veekokogude ääres tekkiva kaste tulemusel.


Kui eelpool mainitud näited ei vaja kasutaja sekkumist või vajavad seda vähesel määral, siis kuidas hooldada näiteks helipulti ja miks seda üldse teha? Meie töökoja laualt on läbi käinud mitmeid seadmeid, mille puhul oleks saanud vältida nende sinnasattumist. Mis te arvate, mis põhjustab seadmete töös enim häireid?  - Tolm!


Tolm Midas M32 töötasapinnal
Tolm Midas M32 tööpinnal


Kõlab liiga lihtsalt? Isegi kui seadmel puuduvad jahutusventilaatorid, satub selle sisemusse hulgaliselt tolmu. Helipuldi puhul kannatavad tolmu tõttu enim motoriseeritud heeblid ja toiteplokk. Kui digitaalse helipuldi hooldus, eriti garantiiperioodil, vajab sertifitseeritud tehniku tähelepanu, siis palju saab ära teha ka kasutaja ise. Paljud suured asjad saavad alguse väikestest ja nii pikendab ka puldi transpordikasti lisatud pehmete harjastega pintsel oluliselt seadme eluiga. Piisab pärast kontserdi lõppu, enne puldikatte paigaldamist kiirest tasapindade puhastamisest ja suur osa sisemusse sattuda võivatest mittevajalikest osakestest on juba elimineeritud. Olenemata sellest, kui pika oodatava eluea on insenerid motoriseeritud heeblile projekteerinud, siis pole kahtlust, et regulaarse hoolduseta lüheneb see märgatavalt. Heebli liugtapp ja puksliigendid kaetakse koostamisel spetsiaalse hõõrdumist vähendava määrdega. Nagu iga teinegi määre, täidab see oma eesmärki ainult puhtana. Liug- ja veerepindadele sattunud mustuseosakesed suurendavad kulumist, mis omakorda on lisakoormuseks mootorile ning selle rihmajamile.


Rihmajami defekt
Rihmajami osadele kogunenud tolm


 Hoolduse vajadus sõltub suuresti oludest kus seadet kasutatakse, aga seadme puhul, millel puuduvad ventilaatorid, võiks siiski sisemust vähemalt iga kolme aasta tagant üle vaadata. Kui aga seadmel on jahutusventilaatorid, siis on soovitav iga aasta-kahe tagant seadmed autoriseeritud töökojas hooldada lasta.


Digitaalne magistral hoolduses
Aastaid puhastamata digitaalne magistral


Kõik meie juures tehtavad hooldus- ja remonditööd teostatakse vastavalt tootja juhenditele ning selle kohta on Midas (Music Group) väljastanud ka sertifikaadi.  Ennekõike on tehniline tugi suunatud meie juurest ostetud seadmetele, kuid ühtegi Midas kasutajat me ukse taha ei jäta.


Juhul, kui mujalt ostetud Midas heliseadme töös ilmneb mittevastavusi, tuleks esmalt pöörduda seadme müünud ettevõtte poole. Kuid kui mingil põhjusel neilt abi ei saa, siis võib alati meiega ühendust võtta. Oluline on siinkohal mainida, et seadme garantii kohustus lasub seadme müünud ettevõttel ning garantiijuhtumiga tegeleb seadme esmase müügi asukohariik. Meie poolt teostatud hooldus- või remonditööde kohta koostame sellekohase akti ning seadme garantii on jätkuvalt kehtiv ettenähtud ajani.


Midas M32 hooldus
Hooldatud Midas M32 digitaalne helipult


 


 


Priit Kivimägi


Minu rolliks Heliart OÜ meeskonnas on heliseadmete müük, hooldus ja remont.


 


 


 


2020-02-26 20:52:03

0